Важливою складовою професійної підготовки майбутніх спеціалістів є науково-дослідна робота. Вона дає змогу студентам реалізувати на практиці компетентності, набуті під час вивчення спеціальних дисциплін, і зорієнтована на власний науковий пошук студента.
Другокурсники спеціальності «Українська мова і література. Середня освіта» цього семестру працювали над своїми першими курсовими роботами зі сучасної української мови і діляться враженнями про це.
Оксана Бойчук (група УМЛсо-21): «Написання курсової роботи стало для мене чи не найцікавішим видом навчальної діяльності в університеті. Під час здійснення наукової розвідки я поглибила отримані на парах теоретичні знання, що стосуються теми дослідження, удосконалила навички критично аналізувати дані та виокремлювати найважливіше у великому потоці інформації.
Найцікавішим етапом у проведенні дослідження було написання другого (практичного) розділу, адже тут я змогла розкрити саме своє бачення аналізованої проблеми. Особливе зацікавлення викликав аналіз емоційно забарвлених лексем та їхня класифікація, з’ясування дефініції окремих слів, які були для мене новими.
Найскладнішим етапом був вибір наукової літератури для опрацювання теоретичного аспекту проблеми. Оскільки погляди науковців на питання стилістичної маркованості відрізняються, було важко підібрати джерела, що якомога повніше розкрили б суть аналізованого питання.
Проте, незважаючи на незначні труднощі, написання курсової роботи принесло мені задоволення, цінний досвід, що сприятиме професійному становленню, та переконання в тому, що науково-дослідницька діяльність – надзвичайно цікавий та захопливий процес, який хоч і потребує чимало зусиль, однак вартує вкладеної праці».
Ярина Шинкарук (група УМЛсо-22): «На початку було страшно розпочати, адже заважала невпевненість та необізнаність у темі. Однак, заглибившись у роботу і зайнявшись дослідженнями, я відчула зростання інтересу та задоволення від своєї праці. Цікавість у процесі написання курсової роботи є результатом знайомства з новими інформаційними джерелами, вивченням глибше теми, у моєму випадку епітетів. Незважаючи на те, що їх уже досліджували з різних аспектів і я багато чого знала, але пишучи свою курсову роботу, я відкрила для себе нові знання і цікавинки. Особливо позитив викликає завершення роботи, оскільки тебе накриває хвиля емоцій від того, що я змогла це зробити!»
Всеволод Сокорчук (група УМЛсо-22): «Насамперед хочу зазначити, що це був перший мій досвід, але незважаючи на це, я справився з цим завданням. Я обрав книгу Степана Процюка «Руки і сльози», а саме – дослідження експресивної лексики в його романі. Перечитавши твір, я зрозумів, що роботу з книгою не завершено, адже потрібно було укладати картотеку, виділяти для себе експресивні засоби та добре орієнтуватися в тексті. Робота над курсовою навчила мене детально фокусуватися над досягненням конкретної мети. Я міг сидіти й міркувати, вносити правки годинами, найдовший мій час роботи був – 6 годин, відволікався тільки на необхідні речі.
Отже, це був справді цінний досвід для мене, адже до цього мені було важко концентрувати увагу на чомусь одному на довгий проміжок часу, але зараз, попрактикувавшись, я зміг контролювати свою зосередженість. Також я навчився оформляти наукові роботи, списки використаних джерел, титульні аркуші, зміст тощо.
Я дякую за таку можливість, що надав мені факультет філології. Спочатку я не розумів, для чого писати курсову роботу, але згодом усе стало на свої місця. Цей чудовий досвід я не забуду ніколи і застосовуватиму набуті навички в майбутньому».
Лілія Іванців (група УМЛсо-22): «Я б хотіла поділитися своїми враженнями про написану курсову роботу. Процес написання був складним, але це того вартувало. Тема виявилась цікавою, що стимулювало мене щоразу свій вільний час присвячувати науковій роботі. Оскільки тема курсової роботи досить широка, мені знадобилось чимало часу і зусиль, щоб досягти бажаного результату. Однак завдяки цьому процесу я збагатила свої знання, а також стала більш організованою. Незважаючи на те, що було досить важко, я пишаюся собою, адже ніколи не здогадувалась, що таке мені під силу».
Успіхів нашим студентам і надалі!