До Міжнародного дня рідної мови, у рамках асистентської практики, магістрині 1 курсу спеціальності “Філологія (Українська мова і література)” Факультету філології ПНУ Стецько Світлана, Ангеліна Фуштей і Христина Сайко (керівник практики – доцент Ірина Джочка) провели виховний захід для студентів-філологів ІІІ курсу на тему: “Український експрес”.
Усе відбувалося в уже звичному онлайн-режимі на платформах Zoom та Genially. Заняття нагадувало мовно-літературно-краєзнавчу вікторину-подорож чарівною Україною.
Студентки мали змогу побувати в мальовничій Верховинщині й відчути колорит гуцульських діалектів на прикладі розмови Діда Иванчіка, відвідати славний Підгорецький замок Львівщини й згадати історію давньої літератури, яка уже тоді формувала українську мову, ознайомитися з Парламентською бібліотекою ім. Я. Мудрого на Київщині та успішно засвоїти словотвірні ряди рідної мови, поринути в життя Харківського театру 20-х років ХХ століття й пригадати сумну історію славного театру “Березіль” та його учасників − відчайдушного покоління, яке ми знаємо як “Розстріляне відродження”, черпати натхнення в Одеському музеї західного та східного мистецтва й аналізувати картину І. Рєпіна “Запорожці пишуть листа турецькому султанові”, пригадуючи фонетику, морфологію, синтаксис.
Приємно було спостерігати за учасниками квесту, адже для них це було нове, цікаве, оригінальне. Студентки швидко зрозуміли хід гри й активно виконували завдання на кожній зі станцій. Несподіванкою було те, що команди набрали практично однакову кількість балів, що однозначно свідчить про високий рівень підготовки молодших колег. Їхні щирі усмішки дали зрозуміти, що в магістринь-практиканток усе вдалося, а відгуки мотивуватимуть удосконалюватися та ще більше розвиватися. Наведемо деякі з них:
Баняс Стефанія:
Сьогодні я стала учасницею віртуального квесту під назвою “Український експрес”, який підготували мої старші колеги-магістрині − Ангеліна Фуштей, Світлана Стецько та Христина Сайко. На моє велике здивування, за якихось 40 хвилин я віртуально побувала на Верховинщині та познайомилася з діалектами, які були взяті зі славнозвісної книги Петра Шекерека-Дониківа “Дідо Иванчік”. Уважно переглядаючи полотна І. Рєпіна, ми з одногрупницями потренували свою зорову пам’ять та вдосконалили знання з історії України. Надзвичайно цікавими для мене були завдання зі словотвору, які дали змогу показати набуті знання на практиці. Отож дякуємо магістриням за таку корисну віртуальну мандрівку, яку ми ще неодноразово згадуватимемо.
Штогрин Ольга:
Протягом трьох тижнів мала змогу побувати на парах з української мови, які проводили в рамках педагогічної практики магістрині Ангеліна Фуштей, Світлана Стецько та Христина Сайко. Заняття були надзвичайно цікаві й інформативні. На лекціях практикантки використовували різноманітні завдання, що сприяло кращому засвоєнню нових знань та закріпленню уже набутих. Не меншої уваги заслуговують практичні, на яких впадало у вічі не хвилювання, а фахові знання з української мови та бажання зацікавити студентів. Сьогодні ж завдяки магістриням ми мали змогу взяти участь у квесті «Український експрес», завдання якого аж ніяк не можна назвати однотипними. Вони були тісно пов’язані з діалектологією, словотвором, синтаксисом, давньою літературою, а також з історією України. На мою думку, це показало важливість та красу рідної мови, викликало бажання удосконалюватися. Надзвичайно корисним та пізнавальним виявився вебінар Ангеліни Фуштей, на якому вона нас познайомила з такими сайтами, як Prezi та Genially. Отримані знання обов’язково стануть у пригоді під час проходження педагогічної практики в школі.
Сьогодні об’єдналися в дружньому філологічному колі, щоб разом сказати собі та всій Україні: від Карпат до Дону українська мова − наша гордість, наш скарб, наша криниця духовності, і вона, безумовно, має значення??.