Студенти групи УМЛ-41 змоделювали урок «Ступені порівняння прикметників» (6 клас)

Студенти Факультету філології продовжують плідно працювати, готуючись до педагогічної практики, і цього разу під керівництвом кандидата філологічних наук, доцента Ґрещук Валентини Василівни на практичному занятті з «Методики викладання української мови у школі» 04.12.18 був змодельований урок за темою «Ступені порівняння прикметників», орієнтований для учнів шостого класу.

Студенти групи УМЛ-41 змогли відчути себе учнями і водночас методистами, а вчителем себе спробувала студентка Личук Діана, яка вперше, поки у стінах університету, показала справжній зразок педагогічної майстерності.

Всі етапи уроку були успішно витримані: це і перевірка домашнього завдання, розв᾽язання проблемних питань, що виникли в дітей при його виконанні, оголошення теми, мотивації, дотримання триєдиної мети, яка реалізовувалася протягом уроку найрізноманітнішими видами роботи, від фронтального усного опитування до тренувальних письмових вправ у зошитах та біля дошки. Учителеві вдалося зацікавити учнів і навіть налаштувати на хвилю позитиву маленьким вступом зі сніговичком і побажаннями, які кожен записував на папірцях-сніжинках. Варто зазначити, що було багато наочності та роздавального матеріалу: кожен з учнів мав на парті так звану «табличку-пам᾽ятку», де були вміщені правила утворення ступенів порівняння прикметників. Це дозволяло учням не тільки сприймати новий матеріал на слух, а й закріпити його за допомогою своєї зорової пам᾽яті.

Родзинкою уроку стала гра «Конкурс ерудитів», яка втілила в собі тісні міжпредметні зв᾽язки з географією, астрономією. Завдяки їй учні мали змогу проявити свою кмітливість і обізнаність. Яскраво проглядалися і внутрішньопредметні зв᾽язки, коли Діана Любомирівна актуалізувала знання учнів з лексикології, застосувавши словникову роботу на уроці, та фонетики, адже одним із завдань до письмової вправи було виконати фонетичний розбір вищого ступеня прикметника «гарний».

Важливе місце мав і коротенький відеоурок, який учні переглянули на закріплення знань із нової теми. Важливо, що вчитель дуже часто акцентувала увагу не тільки на мовних знаннях, а й на виробленні правильних мовленнєвих навичок: зазначала, як правильно вживати ті чи інші сполучення слів з вищими і найвищими ступенями прикметників, ілюструвала й неправильну побудову таких словосполучень, зокрема кальки з російської, які вживати неприпустимо. Рівень засвоєних знань учні виявляли під час роботи з сигнальними картками.

На завершення свої методичні рекомендації висловили гості, які побували на уроці, а саме: вчитель української мови Івано-Франківської ЗОШ №6 Уляна Василівна Дирів, кандидат філологічних наук Оксана Ярославівна Гавадзин та старший лаборант кафедри української мови Бабенко Наталія Вікторівна. Студенти мали можливість поставити їм запитання щодо педагогічної роботи в школі чи наукової в університеті. Гості ж поділилися досвідом, висловили свої зауваги та побажали студентам натхненної та успішної праці на педагогічній ниві.